Fűszeres sütőtöklevár

Az utóbbi idők egyik legnagyobb meglepetése lett ez a lekvár. Nézegettem már egy ideje fűszeres sütőtöklekvár recepteket, és bár még sosem ettem ilyet, volt egy elképzelés a fejemben az ízéről: abban pedig sokkal jobban domináltak a fűszerek, kevésbé volt édes, és határozottabban sütőtökíze volt. Ezzel szemben a valóság egy szolídan fűszeres, erősen illatos, narancsos-citrusos, könnyed lekvár lett, aminek a legkevésbé sincs sütőtökíze. Nem bánom, mert így viszont sokkal könnyebben lehet felhasználni, nem határolja be annyira az íze, hogy mihez kezdjek vele.
A recept ismét sok más receptből lett összegyúrva, átdolgozva, és csak hozzávetőleges, merthogy nem nagyon mértem semmit sem pontosan, na meg mindenkinek a saját szája íze szerint jó alkítani úgyis. Alapnak, elindulni viszont szerintem használható akár ez a recept is!

Hozzávalók:
1 nagyobb sütőtök (saccolom csak, hogy olyan 2-2,5 kg-os lehetett)
1 kg cukor
2 dl 100%-os narancslé (vagy narancs frissen facsart leve)
2-3 db citrom leve és reszelt héja
őrölt szegfűszeg
őrölt fahéj
gyömbér (sajnos nekem csak szárított volt, frissel még finomabb lenne)
pár csepp narancsolaj (kizárólag megbízható minőségű illóolajat használjunk erre a célra!)
A tököt félbevágom, kimagozom és tepsibe teszem, lefedem alufóliával és 180-200 fokon puhára sütöm. Egy nagyobb edénybe kanalazom a puha tököt (így a nehézkes nyersen hámozás megúszható, megsülve könnyedén megszabadítjuk a héjától). Hozzáadom a cukrot, a narancs és citromlevet, a reszelt héjat és a fűszereket, és kissé ősszefőzöm. Nem kell nagyon hosszan, mivel nem lesz nagyon híg. Végül csepegtettem bele kb 10 csepp narancsolajat is. Természetesen lehet kevesebb cukorral kezdeni az édesítést, mert ez így tényleg elég édes lesz, bár szerintem remekül ellensúlyozza a sok-sok savanykás, citrusos ízt – no de ízlésen nem vitatkozunk, mindenki olyan édesre készíti, ahogy jólesik! Tiszta üvegekbe töltöm, forrón lezárom és dunsztolom.
Címkéket ezen az oldalon szerkesztettem ismét, akár csak tavaly a narancslikőrnél és a narancslekvárnál.

fotók: Orosz Dávid

IMG_9663

Reklámok

3 hozzászólás Új írása

  1. Mihalik Judit szerint:

    Megdöbbentően jó! Köszönöm. :))

    Kedvelik 1 személy

  2. baksaanna szerint:

    nagyon örülök, hogy ízlik! eddig mindenki meglepődött, hogy mennyire finom, és hogy mennyire nem tökös. én odavagyok érte teljesen, a szokásosnál is elégedettebb vagyok magammal :-D

    Kedvelés

Hogy ízlett?

