Mesesüti

Anna lányom azt mondta, amikor beleharapott, hogy ez a süti mesesüti, és tényleg olyan, visszavisz egy gyerekkori álomvilágba, ahol a nagymamák süteményt sütnek, az unokák pedig belopóznak titokban a kamrába és apránként felfalják az összeset.
Ez egy gyors, felhasználóbarát süti, ilyet is szoktam ám csinálni: bolti levelestészta négyzetekre vágva, meghajtogatva (azt macera elmesélni, pedig megcsinálni nem, két metszés az egész, majd a poszt végére linkelem a videót, ahonnan néztem).

Hozzávalók:
3 csomag levelestészta (275g-os csomagok voltak)
50 dkg mascarpone
1 db nagyobb tojás
vaníliakivonat
porcukor ízlés szerint
50 dkg fagyasztott meggy
1 db kisebb tojás a kenéshez
A mascarponét kikeverem a tojással, a porcukorral és a vaníliával. Olyan levelestésztát vettem most, amit nyújtani sem kellett, sütőpapíron van már, feltekerve. Egy-egy lapot 6 egyforma négyzetre vágtam, a lenti videóban látható módon bemetszettem, hajtogattam. A tészták közepére halmoztam a krémet, rászórtam pár szem meggyet,a tészta szélét megkentem körben felvert tojással, és forró sütőben aranybarnára sütöttem. Még egy hintés porcukor, és kész: könnyű, finom, mesés.
A hajtogatást ezen a linken találjátok, a négyből az első, diamond névűt nézzétek!

Fotók: Orosz Dávid

img_3473

Hogy ízlett?